Situazione geografica di a Cina

   Sta settimana parlemu di qualcosa di a nostra patria - A Republica Populare Chine.

A Republica Populari Chine hè situata in a parti orientali di u cuntinente asiaticu, in a riva occidentale di u Pacificu. Hè una vasta terra, chì copre 9,6 milioni di chilometri quadrati. A Cina hè circa diciassette volte più grande di a Francia, 1 milione di chilometri quadrati più chjuca chè tutta l'Europa, è 600.000 chilometri quadrati più chjuca di l'Oceania (Australia, Nova Zelanda è l'isule di u Pacificu miridiunali è cintrali). U territoriu offshore supplementu, cumprese l'acque territuriali, i zoni ecunomichi speciali è a piattaforma cuntinentale, totalizzanu più di 3 milioni di chilometri quadrati, purtendu u territoriu generale di a Cina à quasi 13 milioni di chilometri quadrati.

I Monti Himalaiani di a Cina Occidentale sò spessu chjamati u tettu di u mondu. U Monti Qomolangma (cunnisciutu à l'Occidenti cum'è u Monti Everest), più di 8.800 metri d'altezza, hè a cima più alta di u tettu. A Cina si estende da u so puntu più uccidintali di u Pamir Plateau à a cunfluenza di i fiumi Heilongjiang è Wusuli, 5.200 chilometri à l'est.

 

 

Quandu l'abitanti di a Cina orientale salutanu l'alba, a ghjente in a Cina occidentale face ancu quattru ore di bughjura. U puntu più sittintriunali in Cina hè situatu à u puntu mediu di u fiumu Heilongjiang, à nordu di Mohe in a pruvincia di Heilongjiang.

U puntu più meridionale hè situatu à Zengmu'ansha in l'isula Nansha, à circa 5 500 chilometri di distanza. Quandu u nordu di a Cina hè sempre impastatu in un mondu di ghiacciu è neve, i fiori sò digià sbocciati in u sudu balmosu. U Mari di Bohai, u Mari Giallu, u Mari di a Cina Orientale è u Mari di a Cina Meridionale cunfinanu cù a Cina à l'est è à u sudu, formando inseme una vasta zona marittima. U Mari Giallu, u Mari di a Cina Orientale è u Mari di a Cina Meridionale cunnetta direttamente cù l'Oceanu Pacificu, mentri u Mari di Bohai, abbracciatu trà e duie "bracce" di a peninsula Liaodong è Shandong, forma un mare isulanu. U territoriu marittimu di a Cina include 5 400 isule, chì anu una superficie tutale di 80 000 chilometri quadrati. E duie isule più grandi, Taiwan è Hainan, coprenu 36 000 chilometri quadrati è 34 000 chilometri quadrati rispettivamente.

Da u nordu à u sudu, u strettu di l'oceanu di a Cina hè custituitu da u strettu di Bohai, Taiwan, Bashi è Qiongzhou. Cina pussede 20 000 chilometri di fruntiera terrestre, più 18 000 chilometri di costa. Partendu da ogni puntu nantu à a fruntiera di a Cina è fà un circuitu cumpletu di ritornu à u puntu di partenza, a distanza viaghjata seria equivalente à circundà u globu à l'equatore.

.


Tempu di pubblicazione: 15-sep-2021