Morsetti a vite/fascia (ingranaggio a vite senza fine)

I morsetti a vite sò custituiti da una banda, spessu galvanizzata o acciaio inox, in a quale hè statu tagliatu o pressatu un mudellu di filettatura di vite. Una estremità di a banda cuntene una vite imperdibile. A morsa hè posta intornu à u tubu o à u tubu da cunnette, cù l'estremità libera chì hè alimentata in un spaziu strettu trà a banda è a vite imperdibile. Quandu a vite hè girata, agisce cum'è una trasmissione à vite senza fine chì tira i fili di a banda, pruvucendu chì a banda si stringa intornu à u tubu (o quandu hè avvitata in a direzione opposta, si allenti). I morsetti a vite sò nurmalmente usati per tubi di 1/2 pollice di diametru è più, cù altri morsetti usati per tubi più chjuchi.

U primu brevettu per una fascetta per tubi a vite senza fine hè stata cuncessa à l'inventore svedese Knut Edwin Bergström [se] in u 1896 [1] Bergström fundò "Allmänna Brandredskapsaffären E. Bergström & Co". in u 1896 (ABA) per a fabricazione di questi morsetti a vite senza fine.

Altri nomi per a fascetta stringitubo à vite senza fine includenu morsetto à vite senza fine, clip per ingranaggi a vite senza fine, morsetti, morsetti a nastro, fascette stringitubo è nomi generici cum'è Jubilee Clip.

Parechje urganisazione publiche mantenenu norme per e fascette stringitubo, cum'è e norme aerospaziali naziunali NAS1922 è NAS1924 di l'Associazione di l'Industrie Aerospaziali, a J1508 di a Società di l'Ingegneri Automobilistici, ecc.[2][3]

Coppie di morsetti a vite nantu à un tubu di gomma cortu formanu una "fascia senza mozzo", spessu aduprata per attaccà sezioni di tubazioni di acque reflue domestiche, o aduprata per altri tubi cum'è accoppiatore flessibile (per risolve difficultà di allineamentu o per impedisce a rottura di tubi per via di u muvimentu relativu di e sezioni) o una riparazione d'emergenza.
Una fascetta di stringitubo aduprata per mantene u cuoio in locu mentre si lega u saccu di cornamuse.
Puderanu ancu esse aduprati in un modu simile, cum'è un mezzu simplice per a trasmissione di piccule quantità di putenza. Una corta lunghezza di tubu hè agganciata trà dui alberi induve e vibrazioni o e variazioni di allineamentu ponu esse assorbite da a flessibilità di u tubu. Sta tecnica hè ben adattata per esse aduprata per i maquette in un laburatoriu di sviluppu.

Stu tipu di pinza hè stata cummercializata in u 1921 da l'ex Cumandante di a Royal Navy, Lumley Robinson, chì hà fundatu L. Robinson & Co (Gillingham) Ltd., una impresa in Gillingham, Kent. A cumpagnia pussede a marca Jubilee Clip.

Tipi simili di morsetti per tubi includenu a morsa Marman, chì hà ancu una fascia a vite è una vite solida.

Morsetti di plastica ad incastro, induve a grande base di clip a pinna hè cuncepita per u sovrabloccamentu è l'incastro di a mascella à a strettezza necessaria.

I morsetti a T sò cuncepiti per tubi è tubi flessibili à alta pressione cum'è i tubi flessibili di pressione turbo è i tubi flessibili di refrigerazione per i motori à alta pressione. Quessi morsetti anu una piccula vite senza testa chì tira inseme e duie metà di u morsetto per fissà in modu sicuru i tubi flessibili per impieghi gravosi.


Data di publicazione: 22 di ferraghju 2021