A Festa di a Metà Autunnu, cunnisciuta ancu cum'è a Festa di a Luna o a Festa di Zhongqiu, hè una festa pupulare di a racolta celebrata da i Cinesi è i Vietnamiti, chì data di più di 3000 anni fà à u cultu di a luna in a dinastia Shang di a Cina. Hè stata chjamata prima Zhongqiu Jie in a dinastia Zhou. In Malesia, Singapore è Filippine, hè qualchì volta chjamata ancu a Festa di e Lanterne o a Festa di u Torta di Luna.
A Festa di Metà Autunnu si tene u 15thU ghjornu di l'ottavu ghjornu di u mese in u calendariu lunare cinese, chì hè in settembre o principiu d'ottobre in u calendariu gregorianu. Hè a data chì currisponde à l'equinoziu autunnale di u calendariu solare, quandu a luna hè à u so più pienu è più tonda. U cibu tradiziunale di sta festa hè u mooncake, di u quale ci sò parechje varietà diverse.
A Festa di a Metà Autunnu hè una di e poche feste più impurtanti di u calendariu cinese, l'altre sò u Capu d'Annu Cinese è u Solstiziu d'Invernu, è hè una festa legale in parechji paesi. I paisani celebranu a fine di a stagione di a racolta autunnale in questa data. Tradizionalmente, in questu ghjornu, i membri di a famiglia è l'amichi cinesi si riuniscenu per ammirà a luminosa luna di a racolta di a mità autunnu, è manghjanu inseme torte di luna è pomeli sottu à a luna. Accumpagnendu a celebrazione, ci sò altre usanze culturali o regiunali, cum'è:
Purtendu lanterne illuminate, accendendu lanterne nantu à e torri, lanterne di celu fluttuanti,
Brusgià incensu in riverenza à e divinità cumprese Chang'e
Eregge u Festival di a Metà Autunnu. Ùn si tratta micca di piantà arburi, ma di appiccà lanterne à u palu di bambù è di mette li in un puntu altu, cum'è tetti, arburi, terrazze, ecc. Hè una usanza in Guangzhou, Honghong, ecc.
Torta di Luna
Ci hè sta storia nantu à a torta di luna. Durante a dinastia Yuan (1280-1368 d.C.), a Cina era guvernata da u populu mongolu. I capi di a precedente dinastia Sung (960-1280 d.C.) eranu scontenti di sottumette si à u duminiu straneru, è anu decisu di truvà un modu per coordinà a ribellione senza esse scuperti. I capi di a ribellione, sapendu chì a Festa di a Luna s'avvicinava, anu urdinatu a fabricazione di torte speciali. Cottu in ogni torta di luna ci era un missaghju cù u schema di l'attaccu. A notte di a Festa di a Luna, i ribelli anu riesciutu à attaccassi è à rovescià u guvernu. Oghje, e torte di luna si manghjanu per commemorà sta legenda è eranu chjamate Mooncake.
Per generazioni, i mooncakes sò stati fatti cù ripieni dolci di noci, fasgioli rossi schiacciati, pasta di semi di lotus o datteri cinesi, avvolti in una pasta. Calchì volta si pò truvà un ghjallu d'ovu cottu in mezu à u dessert riccu di gustu. A ghjente paraguna i mooncakes à u budinu di prugne è à i dolci di frutta chì sò serviti durante e stagioni di vacanze inglesi.
Oghje ghjornu, ci sò centinaie di varietà di mooncakes in vendita un mese prima di l'arrivu di a Festa di a Luna.
A nostra sucietà celebra a Festa di Metà Autunnu facendu inseme a torta di luna è l'arrangiamenti floreali d'ikebana.
Data di publicazione: 20 settembre 2021